Tijdens het overleg is gesproken over het verdienmodel voor Nederlandse boeren en tuinders en is het keurmerk ‘FarmerFriendly’ nader toegelicht. Ook is een marktonderzoek van de pluimveesector in Nederland gepresenteerd. Het gesprek is in positieve en constructieve sfeer verlopen.

Alle partijen onderkennen het belang voor een goed verdienmodel voor Nederlandse boeren en tuinders. Er is niet één partij in de keten die dit alleen kan realiseren, daarom is samenwerking noodzakelijk.

Afgesproken is dat de aanwezige partijen op 10 februari de gesprekken voortzetten. Dan zal onder andere gesproken worden over het keurmerk FarmerFriendly en andere initiatieven die de positie van de boer in de keten ook kunnen verbeteren. Alle aanwezige partijen streven ernaar om voor 1 april tot concrete oplossingen te komen.

De aanwezige partijen erkennen het belang van mooie, veilige, gezonde en duurzame producten van Nederlandse boeren die consumenten in Nederland en in het buitenland kopen in de supermarkt, in het restaurant of de bedrijfskantine.