de supermarktbranche
gezondheid

Met het ruime aanbod groenten, steeds gezondere varianten van bestaande producten en lekkere recepten door supermarkten en food servicebedrijven, staat niets een gezonde levensstijl in de weg. Het CBL vindt dat de consument als eerste verantwoordelijk is voor zijn of haar gezondheid. Daar waar mogelijk helpen supermarkten daarbij. Bijvoorbeeld met duidelijke informatievoorziening op het etiket.

Op de website passievoorfood.nl staan concrete voorbeelden van supermarktorganisaties. In het Akkoord Verbetering Productsamenstelling werken supermarktorganisaties samen met merkfabrikanten aan verbetering van de samenstelling van producten. Per productgroep worden maximumnormen voor zout, suiker of verzadigd vet afgesproken, om stapsgewijs het assortiment in de supermarkt gezonder te maken. Download hier de infographic met de resultaten en ambities in het verbeteren van de samenstelling van voedingsmiddelen.

Op de website van het Akkoord staan de productgroepen waarvoor afspraken zijn gemaakt.

Lees hier meer over de activiteiten op het gebied van gezondheid.