medewerkers en veiligheid
leren

De supermarktbranche geeft ongeveer 15 miljoen euro per jaar uit aan beroepsopleidingen voor haar medewerkers. Daarbij komen nog de investeringen in tijd van de cursist en organisatie en begeleiding door de leidinggevende.
De consument hecht grote waarde aan klantvriendelijk en deskundig personeel. Mensen komen terug als ze met een goed gevoel de winkel hebben verlaten. Niet alleen een vriendelijke caissière, ook ambachtelijkheid stelt men op prijs. Een vleesafdeling waar men de slager nog om een bereidingstip kan vragen en een groenteafdeling waar de groentechef uitleg kan geven over exotisch fruit of biologisch.
Dit alles vraagt om een gedegen vakopleiding. Anders dan voorheen moeten mensen die op die afdelingen willen werken zo’n opleiding hebben gevolgd en liefde hebben voor hun vak: Passie voor Food.

e-learning
E-learning neemt een flinke vlucht in de supermarktbranche. Voordat je
kunt starten met werken in de supermarkt is een aantal basale opleidingen
noodzakelijk. Iedere caissière moet de regels van de campagne 'NIX18' kennen. Iedere versmedewerker moet de HACCP-beginselen over hygiëne en temperatuur kennen. Veel supermarkten vragen nieuwe medewerkers bij aanvang of in de proeftijd certificaten te halen die nodig zijn voor zijn / haar nieuwe functie.

Op www.supermarkt.nl zijn de e-learningmodules van het CBL te vinden.