Duurzaamheid Verduurzaming van de voedselketen staat hoog op de agenda

20%
Minder verpakkingen in de supermarkt in 2025

Consumenten zijn zich heel bewust van duurzame producten. Daarom spelen supermarkten en foodservicebedrijven al jarenlang in op de verduurzaming van de voedselketen. Zij passen hun aanbod zoveel mogelijk aan op de vraag van de consument, nemen hun verantwoordelijkheid en dragen bij aan het aanpassen van productieprocessen.

Eén van de thema’s waar supermarkten en foodservicebedrijven mee bezig zij, is het verminderen van de milieu-impact. Zij streven naar een klimaat- en toekomstbestendige keten door de impact te meten, te beperken en CO2-uitstoot te verminderen. Om dit streven te bewerkstelligen, heeft het CBL in 2018 het Klimaatplan herzien met doelstellingen op energiebesparing, voedselverspilling en duurzaam verpakken.

Bekijk de verschillende duurzaamheidsonderwerpen van het CBL hieronder:

v
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Jennifer Muller (Manager duurzaamheid)